Autor |
Agnes
Administrator
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Sob 15:31, 04 Lut 2006
|
|
Wiadomość |
|
Dyscypliny tej używa się do kontrolowania myśli i działań innych poprzez narzucanie swojej woli. Manipulacja duszą kogoś innego jest postrzegana jako coś niewłaściwego, dlatego w czasach Bloodline unika się raczej tych, którzy używają Dominacji. Pozbawiając kogoś wolnej woli, wampiry narażają na potępienie własne dusze. Do użycia Dominacji potrzeba kontaktu wzrokowego z ofiarą - co oznacza, że można Dominować tylko jedną osobę na raz. Polecenia należy wydawać podporządkowanej istocie werbalnie, co z kolei pokazuje, że rosyjski wampir nie może rozkazywać francuskiemu księciu chyba, że obaj posługują się jednym, zrozumiałym dla obu językiem (wszystko jedno którym).
Działanie:
I poziom: Posłuszeństwo Słowu Mówionemu
Dzięki wtargnięciu w sferę woli ofiary Kainita może wypowiedzieć pojedyncze słowo-rozkaz, które musi zostać spełnione. Polecenie musi być jasne i jednoznacze - biegni, upadnij, ziewnij, smarknij, roześmiej się, kaszlnij. Jeśli słowo jest wieloznaczne, ofiara wolno i niezgrabnie będzie starała się wykonać polecenie. Rozkaz można wpleść w zdanie i lekko go tylko zaakcentować, ukrywając intencje przed nieświadomymi Dominacji.
II poziom: Wsączenie Fałszywej Woli
Kainita może dzięki tej mocy zaszczepić w kimś fałszywe myśli czy sugestie. Użycie Fałszywej Woli wymaga wielkiej koncentracji, a rozkazy czy instrukcje muszą być precyzyjne i jasne, jęsli mają zostać wykonane. Można sprawić, by wszczepiona wola zadziałała odrazu lub by uaktywniły ją odpowiednie zdarzenia. Podczas wsączania poleceń potrzeba kontaktu wzrokowego. Polecenia mogą być proste i bezwarunkowe, takie jak "wracaj do refektarza" czy "rzuć miecz", ale także mogą też trwać dłużej i być bardziej sekretne.
III poziom: Pamięć Opoja
Ta moc pozwala Kainice kraść i odtwarzać wspomnienia innych. Czasem pamięć ofiary jest tylko nieznacznie modyfikowana, aby wyeliminować wspomnienia spotkania czy służenia wampirowi za pożywienie, innym zaś razem może prowadzić do zapomnienia kim się było i w co wierzyło. Szczęśliwie dla ofiar, moc zazwyczaj działa w niedoskonały sposób.
IV poziom: Powab Subtelnych Szeptów
Poprzez ciągłą manipulację i subtelną pokusę Kainita może sprawić, by ofiara stała się bardziej podatna na sugestie. Po jakimś czasie jej dusza nie może dłużej opierać się Dominacji wampira i staje się przy okazji bardziej odporna na próby skorumpowania przez innych Kainitów. Pełna kontrola nad umysłem ofiary nie jest postym zadaniem - potrzeba tygodni, a czasem miesięcy, by do tego doprowadzić.
V poziom: Powłoka
Ta moc umożliwia Kainice całkowite przejęcie kontroli nad umysłem i ciałem ofiary, zamieniając ją w doskonałego niewolnika. Dzięki kradzieży całego umysłu wampir uzyskuje władzę nad ciałem ofiary i może się nim posługiwać równie swobodnie jak swojim. Tak jak przy Powabie Subtelnych Szeptów tak i tu użycie Dominacji łączy się z konkretnymi kosztami. Gdy wampir posługuje się ciałem ofiary, jego ciało leży w bezruchu, podobnie jak w letargu bezbronne i wystawione na ataki.
VI poziom: Lojalność
Moc Lojalności pozwala wampirowi umocnić władzę nad tymi, którzy dobrowolnie przysięgają mu posłuszeństwo. Jeśli Kainicie używającym Lojalnośći, ktoś śmiertelny lub nieumarły składa dobrowolną przysięgę, jest zmuszony do wypełniania jej zgodnie z najlepszymi chęciami. Wszystko jedno czy ofiara ma fałszywe intencje, czy jest szczera, a dopiero później zmienia zdanie - układ zostaje zawarty i jeśli wzmocni go Lojalność, nie bedzie potrafiła złamać danego słowa, choć może działać przeciw wampirowi w sposób, którego przysięga nie dotyczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|